LIF

Bobbo, 06 mar 2013, 22:28

Säg inget till din psykolog om det du skriver här ovanför....

Heja Leksand !
Jag förnekar inte mitt ursprung

Hyndan, 07 mar 2013, 10:53

Det går bra för DIF just nu
Men imorrn är det Karlskoga och det har ju gått sådär hittils!
//
DIF

Grytfan, 12 mar 2013, 21:14

http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5670 ... discussion

Läsvärda kommentarer från verkliga livet.

Avsätt hela satans styrelsen både i kommunen samt Lif.

Ogillar skarpt förfarandet med campingen/stugbyn, hu faan tänkte de om det inte handlade om att sko sig själva.?

Sent from my iPad using Tapatalk

Bobbo, 12 mar 2013, 23:26

Märkligt att alla tyckare plötsligt hatar Leksand! Finns inte en idrottsklubb i detta land som inte skulle vilja ha stöd av sin kommun och alla möjliga fördelar som kan tänkas skapas för sin klubb.

Leksand är inte den enda kommun i landet som stöder sin hockeyklubb. Sanna mina ord....

För många år sen när jag var anställd så var vårt företags försäljningschef ordförande i en av Sveriges största hockeyklubbar.....då fick man höra ett och annat...

Detta kommunala stöttande i olika omfattningar finns på alla nivåer, t ex i div.1 hockeyn med.
Har ju jälv varit aktiv i div. 1 i nästan 20 år. Jag vet ju hur vi bearbetade vår kommun...

Detta reportage kunde lika väl ha gjorts i någon Elitklubb i Sthlm, eller på vischan med lika stor massmedial uppståndelse

Ett riktigt skitreportage som svärtar ner en klubb som redan mer eller mindre står på knä!
Hans flora av skitreportage börjar bli stor...men så vågar han inte besöka Tensta, Oslo och kanske Leksand efter detta....
:-(((((

Grytfan, 13 mar 2013, 07:37

God morgon Bobbo.

Personligen betvivlar jag inte din upplevelse hur det går rtill att smörja rätt folk och självklart skall kommunen backa sin klubb, fast detta handlade ju öht inte om det som jag upplevde de iaf, utan...

De har medvetet mörkat inför den stora massan inkl skattemyndigheterna.

Om du har hängtvmed lite i debatten de senaste 5-10 åren så finns det två läger i Dalom, ett för lif och ett mot.

Det var lättarebatt komma undan med fakta tidigare, men idag så är världen öppnare t.om i Leksand.

Det är för mig omöjligtvatt ta in OM de inblandade kan/får sitta kvar, de lär väl komma in en och annan polisanmälan på både fd styrelsen i lif, sittade samt på berörda i kommunhuset + ägartrion(om jag minns rätt) på "campingen".

En annan sak är väl detta (generellt) med att "råka" konka... Det kommer vi få se fler klubbar göra, ett fint sätt att komma ned på rimliga nivåer vad det gäller kostnader för byggena som sedan för "nya" ägaren som då får en rimlig chans att dra det framåt.

Sista stycket är mer en känsla av att de planerar, har så klart inget fog eg.

Sedan kan man tycka vad man vill om JJ och Ug, men. Stenar behöver lyftas, så är det.

Å att du Bobbo haft/har insyn i andra klubbar och vet hur det går/gick till stärker ju bara läget. :)

Som sagt, vi har vetat, har upplevt men nu börjar upplägget att rasa.

Intressant inlägg.

Morrn och koppkopp

:-)

Bobbo, 15 mar 2013, 23:45

Grytfan !
Varför skall LIF svärtas ner? Det är i sådant fall kommunen som skall skitas ner...
Vad har LIF gjort som ingen annan klubb skulle ha gjort eller gör för att få driften sin att fungera?

Alla, eller nästan alla klubbar får stöd av sin kommun...LIF är duktiga på att få, ska vi säga lite mera av sin kommun! Är det fel? Jag kan inte se något fel i det.

Kritisera kommunen och inte LIF....
:-)

Grytfan, 16 mar 2013, 00:25

Absolut en kass korupt kommun som givet vis ville sitt dragplåster maximsla möjligheter till elitserielicens.

Men att låta LIF vara oskuldsfullt här blir ju patetiskt.

Ta bara dealen med "campingen" de fick den för en skitstyver för att den skulle genetera klubben dollar //år och på sikt.

Då väljer LIF att släppa den kassakon som jag uppfattar det, hu faan öre möjligt?

Tror inte det sista är sgt, hela kommunstyrelsen borde bli polisanmäld och hoppas den är det så Åk kan börja nysta på riktigt, först då får vi se vilka som skall utgå ur "Återtåget"

Bobbo, 16 mar 2013, 00:35

Ja det lär nog visa sig inom sinom tid vem som får bära hundhuvudet.
Inte blir det några stora foten i röven av detta heller...man utser en person i kommun som får bära skulden och i klubben behöver ingen gå. Det är mina gissningar.

Återgå till