VM i fotboll börjar snart [0]

Jaloille 14 maj 2018, 18:44

Vem vinner där?
Tycker det känns svårt att tippa.
Allez si je peux demander

Re: VM i fotboll börjar snart [1]

Jaloille 15 maj 2018, 16:20

Själv tror jag mycket på Belgiska Kongo.

Re: VM i fotboll börjar snart [2]

Sven 18 maj 2018, 19:05

Det roligaste är väl att Spotti och hans fjollor till "divers" inte ens får vara med.
/En som inte hyser särskilt hög respekt för låtsasborgerliga som ständigt söker tröst under kjolarna hos sossar, miljöpartister och kommunistfanatiker.

Re: VM i fotboll börjar snart [3]

Jaloille 19 maj 2018, 00:11

Är det ditt tips?

Re: VM i fotboll börjar snart [4]

Sven 22 maj 2018, 18:27

Inte tips direkt. Men jag skrattar varje dag över att de italienska småflickorna inte ens får vara med. De får sitta hemma och snurra på flätorna medan männen spelar fotboll.
/En som inte hyser särskilt hög respekt för låtsasborgerliga som ständigt söker tröst under kjolarna hos sossar, miljöpartister och kommunistfanatiker.

Re: VM i fotboll börjar snart [5]

Jaloille 23 maj 2018, 11:31

Dom är filmskådespelare också.

Re: VM i fotboll börjar snart [6]

Jaloille 23 maj 2018, 11:32

Mitt tips till VM guldet är Tyskland.

Re: VM i fotboll börjar snart [7]

Sven 25 maj 2018, 21:34

Skulle sitta bra. Sverige (Hockey), Tyskland (Fotboll), Schweiz (Silver, Hockey). Vem kan vi hoppas tar silvret i Fotboll?

Re: VM i fotboll börjar snart [8]

Jaloille 29 maj 2018, 17:43

Spanien.

Re: VM i fotboll börjar snart [9]

Jaloille 02 jun 2018, 02:44

Vilket lag kommer sist?
En betydligt svårare fråga.

Re: VM i fotboll börjar snart [10]

Sven 05 jun 2018, 19:05

Svårt nu när Italien inte får vara med :-)

Re: VM i fotboll börjar snart [11]

Sven 05 jun 2018, 19:19

Du Jaloille,

jag hade en hel del arbete i Frankrike 2002. Det var ett lite speciellt fotbollsår, och det var kul att sitta i deras brasseries, äta/dricka/titta på TV. Les Bleus gjorde inte ett enda mål och hamnade sist i sin grupp. Även 3 veckor efter avslutat WM ältades det på fransk TV. Vi ytisar log i mjugg.

Det var nästan lika kul som 2004 när Sverige - Danmark spelade 2-2. Då jobbade jag i UK. Under matchen var vi på lokal krog (svenskar, danskar, kineser). Meget stort jubel vid 2-2 (även danskarna jublade). Alla var glada och de lokala stämde in och dunkade oss i ryggen.

Re: VM i fotboll börjar snart [12]

Jaloille 08 jun 2018, 00:31

Sven skrev:Du Jaloille,

jag hade en hel del arbete i Frankrike 2002. Det var ett lite speciellt fotbollsår, och det var kul att sitta i deras brasseries, äta/dricka/titta på TV. Les Bleus gjorde inte ett enda mål och hamnade sist i sin grupp. Även 3 veckor efter avslutat WM ältades det på fransk TV. Vi ytisar log i mjugg.

Det var nästan lika kul som 2004 när Sverige - Danmark spelade 2-2. Då jobbade jag i UK. Under matchen var vi på lokal krog (svenskar, danskar, kineser). Meget stort jubel vid 2-2 (även danskarna jublade). Alla var glada och de lokala stämde in och dunkade oss i ryggen.

Hej!

Jag vet, Frankrike som tog VM guld 1998 var stora favoriter, men åkte ut i gruppspelet.
Fransoserna skyllde på domarna och allt möjligt.
Hehe....

Jag minns Swe-Den 2004 och 2-2 matchen, då var det Italien som inte fick spela EM.
Ett jäkla gnällande från spagettilirarna.
De var inte glada :-D