Nu [0]

Jaloille 06 sep 2018, 02:22

.....har jag köpt biljett till MFF:s samtliga tre hemmamatcher i EL.
Det känns bra.
Jag bedömer att de har 50% chans att gå vidare och då väntar 100 miljoner.
Allez si je peux demander

Re: Nu [1]

Sven 07 sep 2018, 17:08

Får du verkligen 100 miljoner ???
/En som inte hyser särskilt hög respekt för låtsasborgerliga som ständigt söker tröst under kjolarna hos sossar, miljöpartister och kommunistfanatiker.

Re: Nu [2]

Jaloille 08 sep 2018, 00:01

Sven skrev:Får du verkligen 100 miljoner ???

Du läser ju som en kråka dvs som Narren & Partikeln :-D

Re: Nu [3]

Nothing Mathers [Online] 11 sep 2018, 10:39

Jaloille skrev:.....har jag köpt biljett till MFF:s samtliga tre hemmamatcher i EL.
Det känns bra.
Jag bedömer att de har 50% chans att gå vidare och då väntar 100 miljoner.

Är du en blatte eller rent av en babbe ?
Den som sätter familjen främst.

Re: Nu [4]

Jaloille 11 sep 2018, 20:35

Jag är svensk i rakt nedstigande led från Gustav Vasa.
Vad är du?

Re: Nu [5]

Nothing Mathers [Online] 11 sep 2018, 21:19

Ja int håller då jag på ett ghettogäng.

Re: Nu [6]

Jaloille 11 sep 2018, 21:21

Det var inte svar på frågan.
Förstår du inte frågan?

Re: Nu [7]

Nothing Mathers [Online] 12 sep 2018, 05:48

Var Gustav ytlänning ?

Finsk zigenare kanske ?

Re: Nu [8]

Jaloille 13 sep 2018, 01:01

Gustav Vasa eller Gustav I var kung av Sverige 1523–1560 och riksföreståndare 1521–1523, under det pågående befrielsekriget.

Hans makttillträde, inlett som ett uppror mot unionskungen Kristian II efter Stockholms blodbad, innebar slutet för Kalmarunionen.

Gustav tillhörde Vasaätten, som genom honom blev den första monarkiska dynastin som regerade ett enat svenskt kungadöme som ett arvrike.

Hans regering kännetecknas av införandet av ett starkt centralstyre i hela riket med en effektiv byråkrati och en evangelisk statskyrka grundad på Luthers lära.

Gustavs roll i införandet av en svensk arvmonarki ses i dag som grundandet av den moderna nationalstaten Sverige, och det är den 6 juni – datumet då han valdes till kung

av riksdagen i Strängnäs 1523 – som är Sveriges nationaldag.

Han har senare, särskilt från det sena 1800-talet, upphöjts till landsfader och har därmed blivit en viktig nationell symbol.

I rakt nedstigande led finner vi i dag Jaloille.
.

Re: Nu [9]

Sven 14 sep 2018, 19:37

Han befriade Sverige från Danmark ;-)
/En som inte hyser särskilt hög respekt för låtsasborgerliga som ständigt söker tröst under kjolarna hos sossar, miljöpartister och kommunistfanatiker.

Re: Nu [10]

Jaloille 15 sep 2018, 23:00

Sven skrev:Han befriade Sverige från Danmark ;-)

I helsike heller.
Vi skåningar, blekingar och hallänningar hade nog haft det bättre om vi varit danskar i stället för svenskar.
I Danmark är ju lite ordning och reda, vilket man inte kan beskylla Sverige för.
Dessutom hade vi haft vår huvudstad på armlängds avstånd och inte en huvudstad Sthlm som inte bryr sig mer än om Mälardalen.

Re: Nu [11]

Nothing Mathers [Online] 16 sep 2018, 18:40

Aha du är en Dansk ghettto-babbe.

Men så säg det då direkt,,

Re: Nu [12]

Sven 17 sep 2018, 20:35

Det roliga med Danmark är att de anser att det är Sveriges fel att de lade sig på rygg 1940 och särade på benen, till skillnad mot norrmännen som med vapen i hand försvarade sitt land. Danmark hade ju Sverige som grannland och därmed är det syndast om dem. Norge var annorlunda på något vis. Ingen gräns mot Sverige alls.

Re: Nu [13]

Jaloille 18 sep 2018, 03:07

Sven skrev:Det roliga med Danmark är att de anser att det är Sveriges fel att de lade sig på rygg 1940 och särade på benen, till skillnad mot norrmännen som med vapen i hand försvarade sitt land. Danmark hade ju Sverige som grannland och därmed är det syndast om dem. Norge var annorlunda på något vis. Ingen gräns mot Sverige alls.

Svenska regeringen släppte igenom nazister och materiel på järnväg från Trelleborg till Norge, samtidigt som Sverige kallade sig för neutrala.
Mysigt.

Re: Nu [14]

Nothing Mathers [Online] 18 sep 2018, 04:24

Det är ju självklart att vi hjälpte våra rasfränder och det ska vi vara stolta över. Danskar är ju äckligt grisskära med rött hår. För att inte tala om nårskarna häften zigenarmörka och övriga rödhåriga med albinoögon.

Re: Nu [15]

Jaloille 18 sep 2018, 14:08

Intressant NM att du är nazist.

Re: Nu [16]

Nothing Mathers [Online] 18 sep 2018, 19:53

Sedär där kom nazistkortet fram,,Typiskt babbeaktigt.

Re: Nu [17]

Jaloille 19 sep 2018, 01:18

Du tigger om det.

Re: Nu [18]

Nothing Mathers [Online] 19 sep 2018, 08:09

En Dansk ghetto-babbe böse som sympatiserar med FI och vars stora dröm är att bli genusutbildad av Gudrun på tu man hand.

Jag fick väl med allt eller har du fler lik i garderoben?

Re: Nu [19]

Nothing Mathers [Online] 19 sep 2018, 19:05

Tystnaden talar för sig själv..