Spelbolag? [0]

Jaloille 19 jun 2018, 15:21

Kan det vara något att satsa i?
Tänker närmast på Kindred.
Allez si je peux demander

Re: Spelbolag? [1]

Jaloille 19 jun 2018, 21:01

Dålig kunskap i börsens underbara värld här.
PS
Jag köpte Kindred.

Re: Spelbolag? [2]

BELGIAN BLUE 20 jun 2018, 06:08

Lycka till med den!
" Fuck you sir! ”

Re: Spelbolag? [3]

Jaloille 21 jun 2018, 00:04

Tackar, jag hoppas folk spelar mer nu i samband med VM.
Avkastningen är bra.

Re: Spelbolag? [4]

SkillPing 20 jul 2018, 11:34

Tog mig fan ett år innan betsson gav mig min älskade uppgång.
”Har ni ännu inte fattat någonting? Är ni så förstockade? Kan ni inte se och höra fast ni har ögon och öron?”
(Mark 8:17)

Re: Spelbolag? [5]

BELGIAN BLUE 20 jul 2018, 12:25

Tror det var Buffet som sa att "aktiemarknaden är ett sätt att överföra pengar från de otåliga till tålmodiga." Själv väntar jag på Bongfan,,,
" Fuck you sir! ”

Re: Spelbolag? [6]

Jaloille 07 aug 2018, 23:28

Kan ligga något i det.
Man bör vara långsiktig.

Re: Spelbolag? [7]

Sven 11 aug 2018, 17:34

Någonstans tar det emot att satsa pengar på något som spelbolag. När man ser på program som Skuldfällan, eller möter spelbolagens aggressiva marknadsföring på nätet eller på TV.

OK, även sossebolag som Aftonbladet med sin web-sida tjänar pengar på folks spelberoende, men jag tänker inte sänka mig till deras moraliska nivå.

Sossar gnyr om att framgångsrika företag inte skall tjäna pengar på att erbjuda bra skola, vård och omsorg. Men att tjäna pengar på spelberoende och folks misär är helt OK i sosse-hierarkin.

Senaste aktieköpet gjorde jag i Autoliv. Känns bättre att tjäna pengar där än genom sossarnas typ av affärsverksamhet.
/En som inte hyser särskilt hög respekt för låtsasborgerliga som ständigt söker tröst under kjolarna hos sossar, miljöpartister och kommunistfanatiker.

Re: Spelbolag? [8]

Jaloille 12 aug 2018, 19:49

Du har en poäng där.
Själv tänkte jag bara rent affärsmässigt.

Re: Spelbolag? [9]

Sven 12 aug 2018, 20:45

Jo, jag förstår. Men Autoliv har gått bra sedan jag köpte.
/En som inte hyser särskilt hög respekt för låtsasborgerliga som ständigt söker tröst under kjolarna hos sossar, miljöpartister och kommunistfanatiker.